Velkommen til min blog... hyggeligt du har lyst til at kigge inde.
Smid gerne en kommentar inden du smutter igen (dette kan du under hvert indlæg) Knus

lørdag den 15. november 2014

Pizza..med tæt på almindelig bunde


Så er fredags pizzaen tæt på at være reddet... har fundet en opskrift, så bundene bliver TÆT på almindelige bunde :D

De her smager fantastisk og mætter helt vildt!!

Ud af denne portion fik vi 2 pizzaer på strr. 28x30 cm.

10 æg
500 gr. revet gouda (der kan bruges emmentaler, og skal en dag prøve den med havarti)
8 spk. sesamfrø malet til mel
4 spk. gul husk
8 spk. pofiber
4 store tsk. bagepulver
lidt salt

Det hele blandes godt, og dejen hviler min. 15 min,



Dejen deles i 6 lige store stykker, hvert stykke lægges ud i en stribe på bagepapir.
Dyp fingrene i vand og tryk de 3 "pølser" sammen.
Læg bagepapir oven på og rul det ud til et stykke på ca 8 cm. i tykkelsen.


Sørg for at få rullet dem ud i ensartet tykkelse (det fik jeg ik gjort), så bliver bunden også sprød på midten, efter den er forbagt.


Bundene skal forbages ved 200 grader i 15 min. (eller til den er gylden/sprød over det hele)



Fyldet her er:
tomatsauce, gouda, bacon, pølser, rød peber og frisk basilikum

Fyldet her er:
tomatsauce, gouda, bacon, pølser, rød peber, pepperoni og sød chili sauce





Bunden har en fantastisk tykkelse.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar