Velkommen til min blog... hyggeligt du har lyst til at kigge inde.
Smid gerne en kommentar inden du smutter igen (dette kan du under hvert indlæg) Knus

mandag den 8. juni 2015

Fiske nuggets a la Viggo

Vi havde noget helt almindeligt død kedelig pangasius filet, og Victor jeg jeg blev enige om at prøve at lave nuggets ud af dem.

Så vi brain-stormede lige og så gik vi igang ud fra de ideer vi var kommet på.

Resultatet blev disse super lækre sager, som det absolut ikke er sidste gang vi laver. 



Sprøde uden på....


Og super luftige inde i
Vi kom fisk, friske krydderurter og fløde i en foodprocessor, til det havde konsistens som en TYK fiskefars.
 Der efter rørte vi 2 æg, salt, peber og 1 spk. fiber husk i, lod dem hvile ca. 10 min.

Formede farsen til den størrelse nuggets vi ønskede (ku godt ha været mindre, da paneringen fylder), og lod den hvile i køleskabet i ca. 10 min.

I mens tog vi en pose flæskesvær (de poppede uden fedtkant),
og lavede det til rasp i foodprocessoren, hældte det over på en flad tallerken, krydrede med salt og peber.
Slog æg ud i dyb tallerken og piskede dem godt sammen.

For at undgå at raspen bliver èn stor klump pga. ægget.... er det VIGTIGT at når man har vendt i æg, at man lader den dryppe godt af i mellem fingrene i den ene hånd, inden den lægges oven på raspen og dækkes med rasp med den anden hånd.

Dvs. èn hånd bruges i æg og den anden hånd i raspen... og der skiftes ikke mellem dem.

Olie varmes i en dyb pande (saute) og nuggets steges ved jævn/go varme i ca. 5 min. på hver side 
...... her havde vi så meget olie på panden, at de flød oven på.

Server jordskogge- eller bønnefritter, salat og dressing til.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar