Velkommen til min blog... hyggeligt du har lyst til at kigge inde.
Smid gerne en kommentar inden du smutter igen (dette kan du under hvert indlæg) Knus

søndag den 16. november 2014

Roulade


En frisk roulade kan man altid lige klemme ned.... yep.. jeg ELSKER kage :)






Tænd ovnen på 150 grader varmluft.


Til 1 roulade har jeg brugt:


100 gr.philadelphia neutral
4 æg
2 tsk sukrin gold
1 tsk. gul husk
2 spk. kokosfiber
1 tsk. vanillie pulver
1 tsk bagepulver

Æggene deles i hvider og blommer.
Hviderne piskes stive og blommerne piskes med resten af ingredienserne.
Det hele vendes forsigtigt sammen.

Et stykke bagepapir smøres med kokosolie, dejen fordeles med dejskraber til et jævnt lag...
 kom helt ud til kanterne.

Bages i ca. 25 min. og skal afkøle der efter.
Fyld:

250 gr frosne bær/frugt
2 spk. vand
1 tsk vanilie pulver
......dette koges sammen, blendes og afkøles.


1½ dl. piskefløde
1 tsk. vanilie pulver
.... piskes til flødeskum og blandes med den afkølet bær/frugt masse.


Bunden skilles fra bagepapiret, kanterne skæres lige og fyldet fordeles jævnt
 (ikke for meget på.. så løber det ud af når den rulles/skæres).

Pakkes ind i bagepapir og staniol og hviler i køleskabet i et par timer, 
kan godt hvile kortere, men jeg syntes den er bedst efter et par timer.
Lige inden servering drysses den med Isis perfect strø.















Ingen kommentarer:

Send en kommentar