Velkommen til min blog... hyggeligt du har lyst til at kigge inde.
Smid gerne en kommentar inden du smutter igen (dette kan du under hvert indlæg) Knus

fredag den 26. september 2014

Sund fredag :D


Så blev det fredag, og fredag er lig med lækkerier..... 


I eftermiddags bagte jeg stenalderbrød, så jeg kan starte mine hverdags morgener med noget at spise, er nemlig ikke så go til at stå op så tidligt, at jeg kan nå at lave noget med æg.


Glæder mig til i morgen tidlig at smage det med lätta & Gouda ost :-)


Til aftensmad fik ungerne kyllinge overlår med pomfritter
, jeg havde naturligvis byttet pomfritterne ud....fint snittet kinakål, spinat med revet rødbede, appelsin & ristet solsikkefrø.






Har i dag handlet ind, da jeg ikke længere må spise mel & sukker.... og ville afprøve en kage fra en ny indkøbt bog med sukker/mel fri opskrifter. 

         

Til en kage i almindelig springform:

250 gr smør
125 gr sukrin gold
4 æg (her er brugt m str)
100 gr mandel mel (her er det brugt hj. lavet)
4 spk Fiberhusk (den gule)
1 stor tsk bagepulver
1 stor tsk vanillie (her er der brugt kværnet hel stang)
Saften af 2 lime
fint revet skal af 4 lime

Sukrin og smør røres sammen.
æg kommet i et ad gangen
bland de tørre ingredienser og kom dem i.
Lime saft og skal kommes i.

Røres godt sammen, kommes i smurt/bagepapirs belagt springform.
Bages ca 45-50 min v. 180 grader.

Kagen var MEGET fed, når den blev spist varm.... dog hjalp kold creme fraiche til :)
Smør mængden var dog passende, når den blev spist kold.



Og lidt nødder til fredags sodastream cola zero`en, blev der også lavet


Til venstre er det med sukkrin gold, vanillie & kanel.
Til højre med himalaya salt.

Som chips erstatning spiser vi jo flæskesvær og nødder.

Her er 2 hjemmelavet snack nødder, 1 med salt og en med sødt/kanel.

4 dl. blandede nødder ristes under omrøring på en VARM pande til de tager farve.
Panden tages af varmen og 2 spk olie røres i, når olien er fordelt hældes de ud på et fad/tallerken, hvor de smages til med salt, sødt eller krydderier... efter behag.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar