Velkommen til min blog... hyggeligt du har lyst til at kigge inde.
Smid gerne en kommentar inden du smutter igen (dette kan du under hvert indlæg) Knus

mandag den 3. november 2014

Godt at vide


Efter MANGE år på Low Carb... men følelsen af at være evig sulten,
 er denne følelse væk efter jeg er startet på at livsstilen Low Carb High Fat... også kaldet LCHF!

Det er ikke den store raket videnskab, at efterleve denne livsstil... 
og jeg kan mærke STOR forskel på min krop før og nu,
 ja altså ud over det markante vægttab jeg har haft!


Den side jeg bruger allermest er hjemmesiden madbanditten.dk, der kan man finde tæt på ALT om denne livsstil. Og bloggeren der, har lavet bøger om emnet/kogebøger, jeg bruger flittigt.
Dog laver jeg altid om på det, ene og alene af den grund... jeg kan IK lade være, at eksperimenter, uanset hvilken opskrift jeg skal følge ;-)

På hendes side kan du læse svarene på de mest almindelige spørgsmål om denne livsstil... KLIK HER

Som sagt er det ikke den helt store videnskab,
 i bund og grund er det bare, at udskifte alle de madvarer der indeholder korn (ris, pasta, brød & morgenmadsprodukter)...
 med salat og OVERJORDISKE grøntsager... dog er majs og ærter en undtagelse.

Og tilføjer fedt, i form af fløde, ost, bacon, kokosolie.....
 YEP, du læste rigtigt. 
SÅ væk med den 80`er og 90`er fedtforskrækkelse vi alle har været påvirket af.

Kan kun sige det HOLDER :-D

Der er 2 måder at leve på:

STRIKS: der overholder man ALLE regler... så der spises heller ikke sødemidler der kan optages i kroppen, frugt, bær og nødder.


LIBERAL: den er jeg på.... der spiser jeg brød bagt med nødder i, LIDT bær/frugt og indimellem sødemiddel der har en lav optagelse i kroppen.

HER kan du finde alle nærings oplysninger på fødevare

Læs meget mere her under.... Pyramide & tallerken opdeling.






Ingen kommentarer:

Send en kommentar