Velkommen til min blog... hyggeligt du har lyst til at kigge inde.
Smid gerne en kommentar inden du smutter igen (dette kan du under hvert indlæg) Knus

fredag den 30. januar 2015

Fredags lækkerier....


Fredag er lig med HYGGE.... og når jeg så ovenikøbet har fri, er der tid til morgenmad :-D


Absolut en favorit morgenmad.

Spejlæg, kogt broccoli stok, kold stegt flæsk, rødpeber og gouda ost.


Frokost blev der ikke rigtig noget af, da jeg ikke var sulten.... og man på LCHF kun spiser når man èr sulten
(& kun til man er mæt).
Til aftensmad havde min svoger og mand bestilt løvemad


Men da jeg jo ik spiser brød, bagte jeg oopsier, de var SUPER lækre som brød til løve maden.

Paprika kan udelades.


Til 6 styk brugte jeg:

2 æg
3 spk. mayo
4 spk. revet parmesan
2 fed  knust hvidløg
1 dl. sesamfrø
1 stor tsk. bagepulver
½ tsk. fint himalaya salt
2 tsk. røget paprika

Sæt ovnen på 200 grader.

Pisk æggehviderne stive samme med salt og bagepulver.

Pisk blommerne sammen med mayo, paprika, parmesanhvidløg og sesamfrø.

De 2 æggemasser vendes sammen ... yep, konsistensen èr som en tynd mayonaise.

Kom bagepapir på en bageplade og lave hver oopsie af ca. spk. dej pr stk., lav mellemrum i mellem dem for de flyder lidt ud.

Bages ca. 15 min. - til de er gyldne.

Desserten var kage i kop..... forsøg.
Lavede den efter Kitchen by K`s opskrift.

Dog uden chokolade stykket i midten, da vi ik havde mørk chokolade.
Det kunne godt smages, da smagen var lidt tam og konsistensen lidt tør, så der skal klart eksperimenteres med opskriften, så den får en mere cremet og kraftig smag.

Oven på kom der cremefraiche 18 % rørt med kokosmel og vanilie.
Til fredags hygge står den på isis is m. chokolade og karamel, Nellies dellies marcipanbrød & flæskesvær med hvidløgs dip.





Ingen kommentarer:

Send en kommentar