Velkommen til min blog... hyggeligt du har lyst til at kigge inde.
Smid gerne en kommentar inden du smutter igen (dette kan du under hvert indlæg) Knus

mandag den 26. januar 2015

knækbrød



Så skulle knækbrød testes......
 jeg ELSKER knækbrød med tandsmør som eftermiddags hygge :-D



Tog Madbandittens chia- knækbrød som udgangspunkt, 
men som altid skal jeg liiiiiige ændre lidt i opskriften ;-) 
Så bliver resultatet spændende!!


Jeg brugte:


1 dl chiafrø
1 dl hampfrø
2 dl vand
1 dl hørfrø
0,5 sesamfrø
1 dl solsikke kerner
1,5 dl græskar kerner
1 tsk fint himalaya salt
2 tsk kokosolie med smag 
(kan udelades, det kan så være der i stedet skal tilsættes 0,5 dl vand, hvis massen til sidst er for tør)

Rør chiafrøene med vand, lad det stå ca 15 min,rør ind i mellem i det,
 til det får en slimet konsistens.


 Resten af frøene, salt og kokosolien kommes over i chiafrøene,
 og blandes GODT sammen.

 Der lægges 3 store spk. på et stykke bagepapir,
 et stykke bagepapir lægges over, og dejen rulles jævnt ud i mellem. 

Fjern (forsigtigt) det øverste bagepapir,
 og del i ønskede stykker med en kniv/pizza hjul.

Jeg skærer kanterne lige, og bruger dem som müsli til min skyr

 (ingen madspil tak).



Kommes i en forvarmet ovn på 160 grader (over/under varme)
 midt i ovnen i ca. 1 time (eller til de er let gyldne).

Fik et stykke med smør til min frokost...




Ingen kommentarer:

Send en kommentar