Velkommen til min blog... hyggeligt du har lyst til at kigge inde.
Smid gerne en kommentar inden du smutter igen (dette kan du under hvert indlæg) Knus

fredag den 26. juni 2015

Varm kartoffelsalat


Jeg husker tydeligt, når min mor lavede varm kartoffelsalat da jeg var barn.... jeg ELSKEDE det.
Det er MANGE år siden jeg sidst har smagt det, hvilket betyder min familie aldrig har smagt det, og i dag måtte der rådes bod på det.

Til dem lavede jeg den bare med almindelige kartofler og kun halvt så meget smør og fløde.




Til 1 GO portion (der skal jo også være til frokost dagen efter):

½ kinaradisse skåret i tern
50 gr. smør


1/8 dl. vand.

1/4 dl eddike
1/2 tsk. flydende sød
salt og peber
1/8 løg (liberalt)
1 dl. fløde




Kog kinaradissen til der er BID i den tilsat kryddersalt.
Bring smør, vand, eddike, sukker, salt og peber i kog. Kog løgringene i lagen i ca. 10 min., eller til de er klare.
Tilsæt fløde og kinaradisse, og lad det småsimre til fløden tykner og kinaradissen er mør.
Smag til (nogle kan li den mere sød/sur/salt end andre).

Vi fik rødepølser, dijon og ketchup til.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar